Investeringskonsernet DSD styrker vekst- og merkevarearbeidet – ansetter to erfarne ledere
DSD fortsetter sin målrettede satsing på vekst, ansvarlige investeringer og et mer aktivt eierskap. Som del av denne utviklingen tiltrer Bente Bratland Holm som Senior Investment Manager og Marit Høvik Hartmann som Communications & Brand Director i konsernet fra 5. januar 2026.
DSD har de siste årene økt sin portefølje vesentlig, og trenger økt kapasitet og kompetanse innen forretningsutvikling.
– Bente og Marit har vært helt sentrale i å bygge opp plattformselskapet DSD Explore fra grunnen av. Deres solide og praktiske erfaring innen oppkjøp, fusjoner, strategiutvikling og posisjonering blir nå en styrke for hele DSD-porteføljen, sier Investeringsdirektør i DSD Kjartan Melberg.
DSD intensiverer arbeidet med å synliggjøre konsernet og plattformselskapene nasjonalt.
– DSD har røtter tilbake til 1855 og er godt kjent i Stavanger-regionen. Nå har vi et betydelig potensial til å øke kjennskapen til konsernet og våre plattformselskaper. Derfor styrker vi kommunikasjon og merkevarebygging i vår avdeling for finans og ansvarlige investeringer, sier Group CFO i DSD Kenneth J. Asbjørnsen.
Foto: DSD. Fra venstre: Kjartan Melberg, Marit H. Hartmann, Kenneth J. Asbjørnsen og Bente Bratland Holm.
Om Bente Bratland Holm og Marit Høvik Hartmann
Bente Bratland Holm kommer fra stillingen som kommersiell direktør i DSD Explore. Hun har omfattende erfaring med utvikling og omstilling av selskaper, samt strategiutvikling og kommersialisering. Tidligere har hun vært reiselivsdirektør i Innovasjon Norge og administrerende direktør i Visit Oslo.
- DSD er et konsern med ambisjoner som strekker seg langt fremover. Jeg ser frem til å bidra til utvikling av nye muligheter og til å skape verdier som betyr noe, for selskapene våre, for menneskene som bygger dem, og for samfunnet vi er en del av, sier Bente Bratland Holm.
Marit Høvik Hartmann kommer fra stillingen som kommunikasjons- og markedsdirektør i DSD Explore. Hun har bred ledererfaring fra kommunikasjonsbransjen, blant annet som administrerende direktør i Geelmuyden Kiese og McCann.
- DSD har en lang historie som en positiv kraft i norsk samfunns- og næringsutvikling, men er samtidig ukjent for mange. Jeg gleder meg til å bidra til at konsernet får en tydeligere og mer synlig posisjon nasjonalt, og til å løfte frem plattformselskapenes viktige bidrag, sier Marit Høvik Hartmann.
Den sterke veksten i DSD-konsernet de siste årene innebærer også at kommunikasjonsdirektør Marianne Frønsdal går fra sin konsernovergripende kommunikasjonsrolle i DSD til å fremover dedikere hele sin kapasitet til mobilitetsselskapet Tide AS. Tide er det største selskapet i DSD-porteføljen og har alene vokst med 1.700 medarbeidere til totalt 5.600 i løpet av de siste fem årene.